Bariton/Tuba2018-06-12T15:36:18+00:00

Baritonles en Tubales

De bariton of euphonium wordt bespeeld in de harmonie of bij het fanfareorkest en ook in de brassband en behoort tot de familie van de tuba’s. Kinderen vanaf ongeveer 8 jaar kunnen al op het instrument beginnen. Het instrument heeft een belangrijke functie, het geeft namelijk door zijn mooie warme klank veel diepte aan de klankkleur van elk orkest. De bariton is ook een uitstekend instrument om, eventueel later, te combineren met de trombone omdat het mondstuk nagenoeg hetzelfde is. Als bariton leerling wordt je gelijk in elk orkest gevraagd! De tuba is het grootste en laagste koperen blaasinstrument. Wanneer je een tuba hoort, herken je het geluid meteen: zijn lage tonen zijn erg karakteristiek! Maar ook binnen de tuba’s zijn er verschillende soorten met verschillende geluiden, zo kun je bij de muziekschool kiezen voor de tenortuba of de bastuba. Je leert spelen in orkesten en ensembles, of bijvoorbeeld in combo’s of een bigband.

Muziekvereniging Unitas geeft baritonles en tubales op de volgende locaties:
– Locatie Mierlo-Hout
– Locatie Helmond Brandevoort

Ben je benieuwd naar de tarieven van onze muzieklessen? Klik dan op de onderstaande link

INSCHRIJVEN