Zaterdagavond 12 oktober streden in Wijkhuis de Geseldonk 3 deelnemers om de titel ‘Maestro Mierlo-Hout 2019’. Petra van de Bosch (directeur Kindcentrum ‘In het Hart van het Hout’), Cor van Rijsingen (voorzitter OVMH) en Tim Kuijpers (beheerder Wijkhuis de Geseldonk) dirigeerde ieder voor de pauze een klassiek muziekstuk met Muziekvereniging Unitas. Daarbij steeg Cor van Rijsingen boven zichzelf uit met een geweldige uitvoering van Nessun Dorma.

Na de pauze dirigeerde ze een modern ‘populair’ stuk. Zo klonk er muziek van Abba, Aladdin en Lilo&Stitch. Voor de deelnemers was het hard werken en werd menig zweetdruppel weggeveegd, maar ze gingen er volledig voor. En elk optreden werd enthousiast ontvangen door het publiek in een uitverkochte Geseldonk. Dat was heel positief, want aan de hand van een applausmeter werd daarmee ook de puntenscore vanuit het publiek bepaald. Verder werd elk muziekstuk beoordeeld door een vakjury met daarin Henk van de Weijer en Bob van Rutte. Uiteindelijk kon er maar één winnaar zijn en werd Tim Kuijpers verkozen tot Maestro Mierlo-Hout 2019. Hij mocht na ontvangst van het beeldje ‘de dirigent’ nogmaals een nummer dirigeren. Dat werd Klezmer Karnival.

Foto’s van deze avond zijn te bekijken via de volgende link: foto’s Maestro Mierlo-Hout.

Tevens zal Tim samen met Jet (Maestro Brandevoort 2019) op tweede kerstdag nogmaals Muziekvereniging Unitas mogen dirigeren. Dus wilt u de maestro’s nogmaals zien optreden, zorg dan dat u op 26 december om 12:00 uur aanwezig bent bij het Kerstconcert van Muziekvereniging Unitas in Wijkhuis de Geseldonk.